System zarządzania jakością
Zadaniem Prudnickiego Centrum Medycznego w zakresie Ratownictwa Medycznego jest bezpieczne, szybkie i skuteczne udzielanie doraźnej pomocy medycznej w stanie zagrożenia życia lub zdrowia pacjentów.
Działanie to realizuje w oparciu o zadania wynikające z pełnienia roli jednostki w systemie ratownictwa medycznego zabezpieczając potrzeby pacjentów zgodnie z wymaganiami prawnymi oraz standardami medycyny ratunkowej.
Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa mieszkańcom z terenu działania Ratownictwa Medycznego PCM oraz zapewnienie satysfakcji z jego działalności jest najwyższym celem pracowników Prudnickiego Centrum Medycznego.
Osiągnięcie zamierzonych celów realizowane będzie poprzez następujące kierunki działania:
- właściwy dobór personelu oraz ustawiczne podwyższanie jego kwalifikacji,
- zapewnienie wysokiego poziomu etycznego w kontaktach z pacjentami,
- sprawną organizację pracy i nowoczesne zarządzanie,
- monitorowanie potrzeb i oczekiwań pacjentów w celu dostosowania działań dla ich spełnienia,
- ciągłą dbałość i modernizację infrastruktury oraz pozyskiwanie nowoczesnego sprzętu medycznego,
- przejrzystą współpracę z dostawcami i angażowanie ich w zapewnienie jakości świadczonych usług,
- wdrożenie i ciągły rozwój systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2009.
Zarząd Prudnickiego Centrum Medycznego deklaruje pełne zaangażowanie przez zapewnienie optymalnych warunków i niezbędnych środków dla realizacji Polityki Jakości oraz do pełnego zaangażowania wszystkich pracowników w procesy systemu zarządzania jakością.